|
”Közgazdász-programozóként azért hasznos számomra a Zafír Hardver Kft.
által nyújtott rendszer karbantartás,
mert így több energiám marad a nagyobb hasznot hajtó programozási feladatok elvégzésére.”
Trendl József
Argenta Lízing Zrt.
„Az egyik bank informatikusai több sikertelen kísérlet után feladták a saját kliensprogramjuk
telepítésére irányuló próbálkozásaikat. Számítógépünk teljes újratelepítését javasoltak. Ekkor rendszergazdánkhoz, a Zafír
Hardver Kft-hez fordultunk segítségért, akik újratelepítés nélkül néhány perc alatt megoldották a problémát ,
így egy pillanatra sem állt meg az élet a laborban.
”
Brainturbo Bel-Buda Stúdió
|
|
A rendszergazdai és ezzel határos feladatkörök széles spektrumában tevékenykedünk.
Általában az alábbi feladatokat látjuk el:
Számítógépek, monitorok, nyomtatók, routerek és tápegységek (amikor csak lehetséges áramköri szintű) javítása.
Notebook-, desktop- és szerver számítógépek tisztítása.
Számítógép hálózatok tervezése és építése.
Notebook, desktop és szerver számítógépek szoftver (operációs rendszer szintű) hiba javítása.
Szerver karbantartás és üzemeltetés.
Rendszeres adatmentés.
Tartalomszűrés (chat, közösségi oldalak, video- és zene tárhelyek).
Telephelyek összekötése és
Távoli segítségnyújtás titkosított, internet alapú pont-pont kapcsolat segítségével.
WEB oldalak készítése.
Nagyobb ügyfeleink informatikai
rendszereit átalánydíjas szerződéses konstrukcióban üzemeltetjük. Az
eseti díjazásos forma ugyanis egyrészt a szolgáltatót - azaz
minket - abba az irányba ösztönözné, hogy minél több hiba forduljon
elő - ennek pedig a látszatát is el akarjuk kerülni -, másrészt pedig
a megbízót arra készteti, hogy a meghibásodás legvégső stádiumában
forduljon a szerviz szolgáltatóhoz, amikor a hiba már jelentősen
gátolja a munka hatékony elvégzését. Ekkor már általában több időt
vesz igénybe a hiba javítása, és az adatvesztés valószínűsége is
jelentősen megnövekedett.
Tapasztalatunk
szerint azonban más szolgáltatók átalánydíjas szerződési konstrukciói
között is túlnyomó többségben vannak a 'hibrid'
megoldások, amikor limitálva van, hogy a havi díj fejében a
szolgáltató mennyi munkát köteles elvégezni. Ez sem a legjobb
megoldás, mert még mindig részben arra
ösztönzi a szolgáltatót, hogy a problémákat csupán tüneti szinten
kezelje ahelyett, hogy a kiindulási pontot szüntetné meg.
A hibajavítási
hatékonyság szempontjából az a legjobb szerződési konstrukció
tehát, amely a parnereknek fel nem róható okból bekövetkezett hibák
javításának tekintetében semmilyen limitációt nem tartalmaz egyik fél
irányában sem.
|